Tillbaka till uppdateringar

Fler möjligheter med helt nytt gränssnitt

Simon Fogbring, Feb 18, 2022

EquipmentLoop växer både som bolag och produkt. Under 2021 gjorde vi vår största lansering hittills när vi lanserade möjligheten att hantera ägd och inhyrd utrustning på bolagsnivå. I samband med det lanserade vi ett helt nytt gränssnitt under ”admin.equipmentloop.se”.

Under året som gått har vi analyserat hur app.equipmentloop.se och admin.equipmentloop.se använts och pratat med er användare. 

Baserat på detta och feedback gör vi nu en större designförändring där vi inför en ny sidomeny som underlättar navigeringen.

I den nya menyn hittar ni:

  • Mina platser - alla projekt och platser ni har tillgång till
  • Mina ansvar - utrustning ni tilldelats ansvar för i alla era platser och projekt
  • Inkorg - när någon omnämner er i en kommentar eller när ni tilldelas ansvar för en utrustning får ni en notis här (kräver bolagslicens)
  • Hitta utrustning - sök (ägd) utrustning som finns i bolaget och på de platser ni har tillgång till (kräver bolagslicens)
  • Admin - administrera bolagets användare, platser och utrustning (kräver bolagslicens)
  • Beställ etiketter & spårning - här kan ni beställa etiketter för märkning av er utrustning och hårdvara för automatisk spårning av utrustning
  • Hjälpcenter - hitta svar på era frågor
  • Produktuppdateringar - nya uppdateringar och lanseringar (som denna 😊)

Utöver den ny vyn har vi även flyttat underfilter (t ex “Saknar datum, Passerat datum”, mm) för hyrd utrustning till toppen av listan i Projektvyn:


Vi hoppas dessa designförbättringar kommer förenkla er vardag i EquipmentLoop! 🙏